Savaitgalis Kopenhagoje

Kažkada kartu su šia grupiokų + kompanija buvome Suomijoje, į Nidą vykstame kasmet, o dabar dar aplankėme ir Kopenhagą! Miestas tikrai įkvepiantis, oras buvo labai mistiškas ir romantiškas – daug rūko, šiek tiek dulksnos. Po daug vaikščiojimo (nuėjome apie 40 km!) kavinukės su šilta arbata – tikras išganymas 🙂 Buvo nuostabi nuotaika ir kompanija, tad galiu pasakyti keliauti yra smagu visais metų laikais, net žiemišką vasarį 🙂 Na, o žemiau dalinuosi fotopasakojimu, kuriame rasite Kopenhagos lankytinas vietas.

Kaip nuvykti?

Yra tiesioginis „Ryanair“ skrydis Kaunas – Kopenhaga, beje bent šiuo metu dažnai būna nuolaidos šiai krypčiai 🙂
Atvykus į oro uostą iki centro galite atvykti traukinuku, jo kaina 5 € žmogui (pasieksite centrinę stotį per ~15 min).

Jei vyksite iš kito Lietuvos miesto automobiliu į Kauno oro uostą, iš anksto užregistruokite savo automobilį palikti saugomoje oro uosto aikštelėje, kainuos pigiau + dar kavos dovanų gausite 🙂 spausti čia

Reda daro mūsų visų asmenukę! 😀

Kur apsistoti?

Rekomenduočiau apsistociti centrinėje miesto dalyje, tada nereikės naudotis brangiu viešuoju transportu, viską pasieksi pėščiomis arba galėsite išsinuomoti dviratį 🙂
Mano mėgstamas “airbnb” turi daug puikių variantų. Paspaudus šią nuorodą, savo pirmai nakvynei gausite 25€ nuolaidą:spausti čia

Kadangi mūsų buvo didelė kompanija – 10 žmonių ir norėjome kartu visi apsistoti, tad radome tiesiog puikų hostelį, esantį vos pora min. nuo centrinės stoties. Rezervuojant kontaktavome el. paštu, tad itin patiko draugiškas ir labai paslaugus bendravimas. Atvykus check-in padaryti galima tiesiog kompiuteryje, gaunami kambarių kodai, labai patogu esant didesnei kompanijai. Jei atvykstate anksčiau laiko, yra seifai, kur galima palikti savo daiktus, jie tikrai erdvūs, tad visų kas kažką norėjo palikti, sutalpinome į vieną, kaina 0.67€/valanda (beje mes keliavome su rankiniu bagažu). Yra bendros erdvės su stalo futbolu, biliardu, biblioteka, televizoriumi, sėdmaišių – „pagirių“ zona 🙂 Tai drąsiai rekomenduoja visiems Urban House!

O dabar papasakosiu pagal mūsų dienos planą apie lankytinas vietas 🙂

Lėktuvas nusileido 6.50 val. ryte, sėdome į traukinuką, hostelio bendrose erdvėse pailsėjome, kas stalo futbolą sužaidė 🙂 Palikome nereikalingus daiktus saugykloje ir išėjome iki turgaus „Torvehallerne“ nuo viešbučio apie pusvalandis kelio pėsčiomis ir pafotografuojant 🙂 Pakeliui praėjome pro Ørsteds parką paskendusį rūke.

Pakeliui radome įvairių pramogų, čia Martynas rodo savo riedlentės balansavo įgūdžius 🙂

Prie kiekvieno vandens telkinio yra gelbėjimosi ratai, yra aprašinėtų, yra švarių. Svarbiausia jie yra 🙂

Mistiškas ir kupinas drėgmės rytas Ørsteds parke

Žygiuojame per Ørsteds parką. Apniukusią dieną, gražiai atsiskleidžia gamtos spalvos.

Torvehallerne turgus puikus, įdomu, kad dirba pagrinde tik jaunimas. Puiki dienos pradžia gurkšnojant šiltą arbatą/kavą, valgant šviežią maistą ir stebint dar tik bundančią Kopenhagą.

Skaniai papusryčiavę grįžtame pro kitą pusę iki mūsų viešbučio, kur 10.30 val. prasideda nemokama (gale ekskursijos gali kiek nori palieki arbatpinigių) ekskursija po Kopenhagą. Mūsų gidas Ebron buvo tiesiog puikus – pasakojo labai aiškia anglų kalba, įdomiai bei įtraukiančiai, atsakė į visus klausimus. Buvo įdomu, kad pasakojo ne tik apie istoriją, bet ir apie šiuolaikinę Kopenhagą bei žmones.

Stipriai rekomenduoju, čia yra daugiau informacijos, galima iš anksto rezervuotis vietą (nors mūsų niekas neklausė, bet gal dėl to, kad buvome žiemą) spausti čia

Puikus gidas! Beje, nesvarbu koks šaltas oras, tikras danas vaikšto atsisegęs 😀

Ekskursija prasideda prie rotušės, galima į vidų užsukti (nemokamai).
Taip pat rotušės aikštėje yra nemokamai tualetai. Gidas sako jie gal nėra patys gražiausi, bet tikrai bus tvarkingi, rasite popieriaus, čia juk Danija. :)))

Toliau neriame į senamiestį, čia yra pati seniausia Kopenhagos gatvė – Magstræde.

Ir čia labai sena gatvė – Snaregade. Dauguma namų pastatyti XVI-XVII a. tiesa Kopenhagoje buvo gana daug gaisrų (dėl vėjuoto oro gaisrai greitai išplisdavo) tad prieš tai buvusius medinius namus atstatė ne kartą, kol sugalvojo statyti mūrinius 🙂

Nežinodamas, greičiausiai nepastebėsi šios skulptūros – „Agnete and the Merman“ ji yra Slotsholm kanale, šalia Højbro tilto. Skulptūroje vaizduojamas undinas ir jo septyni sūnūs prašantys, kad Agnetė sugrįžtų namo, kompozicija yra sukurta liaudies pasakos motyvais. (Autorius – Suste Bonnen)

Neatsiejama dekoro dalis – dviračiai šalia namų 🙂

Būna ir tokių sėdynių 🙂 Gaila tuo metu buvo dulksna…

Centre yra plečiamas metro tinklas, tad daug statybų tvorų yra virtusios gatvės meno galerijomis.

Bendra visų keliauninkų nuotrauką prie vaizdo, kurį nr. 1 rodo google, kai parašai Kopenhaga, tai yra Nyhavn uostas. Tikrai gražu tie spalvoti namai ir laivai, beje čia vanduo visiškai skaidrus! Dar minėjo, kad čia yra smagių vietų pavalgyti, bet mes neišbandėme, nebuvo kada 🙂

Ten menininkų erdvė – CC, taip pat Papirøen – yra „gatvės“ maisto turgus, kur galima skaniai pavalgyti, daugiau info: spausti čia

Karališkoji opera – daugiau info: spausti čia

Kopenhaga yra unikali tuo, kad yra nemažai miesto erdvių, kurios yra pritaikytos ne verslui, o tiesiog gyventojams pramogauti, yra miesto paplūdimiai, žaidimų aikštelės, net gi pirtys!

Tolumoje matosi Marmorkirken arba dar kitaip vadinama Frederiko bažnyčia,  jos vidų gali užeiti kiekvienas ir pasigrožėti įspūdingu kupolu.

Amalienborg rūmai – čia gyvena Danijos monarchai ir nuostabu, kad kiekvienas be jokios apsaugos gali patekti į jų kiemą. Gidas minėjo, kad jų monarchai išsiskiria tuo, jog jie palaiko artimą ryšį su šalies žmonėmis ir yra labai žemiški, pvz. dalyvauja bėgimuose ar kituose renginiuose spaudžia rankas, kartais juos gali sutikti tiesiog gatvėje.
Paklausus apie korupciją jų šalyje, gidas nusijuokė, sako nėra, niekas čia nesuprastų jei kam nors pasiūlytum kyšį…

Keliaujame per itin ilgą pėsčiųjų gatvę – Strøget, kur galima apsipirkinėti ar užeiti į gražias „Lego“ parduotuves 🙂 Čia tiek automobilių, tiek dviračių eismas draudžiamas.

Pakeliui šioje gatvėje pamatėme Guiness rekordų muziejų nusprendėme užsukti, dar kaip grupė gavome nuolaidą. Be nuolaidos sakytume eiti neverta, nebent esate Guinesso rekordų gerbėjai. O tų rekordų būna tikrai keistų… Viena smagiausių pramogų, kur galima „žaisti“ kiek tik nori mūsų kompanijai buvo bokso kriaušė 😀 Ir keli interaktyvūs žaidimai, kur galėjome patys dalyvauti.

Dviratininkai čia išties garbinami 🙂 Dviračių yra tikrai nemažiau nei automobilių mieste. Tas pats pastatas rodo temperatūrą. Brrr šaltoka -1 C 🙂

Diena nr. 2 pasivaikščiojimas link undinėlės ir salos „žvaigždė“

Vėlgi stebina vandens skaidrumas, žinoma, kad taip būtų valstybė investavo nemažai lėšų kanalų valymui. Gidas minėjo, kad čia vanduo toks švarus, kad vasarą net žmonės maudosi kanaluose. Taip, ten dviratis yra po vandeniu.

O jau bokštų ir pastatų didingumas bei magiškumas

Šiandien rūkas dar didesnis, nebesimato tolumoje esančios bažnyčios, bet kartu sukuria tokią kinematografišką atmosferą, mums patinka.

Keliaujame per pilną rūko Larsens Plads promenadą.

Pakeliui sutikau draugę – paparacę krūmuose 🙂 Oj kiek džiaugsmo!!! :))

Dar sutikome ir dailųjį Dovydą. Draugai nusprendė, kad retai žmonės žiūri šią skulptūrą iš nugaros, o iš nugaros atrodo tikrai ne ką prasčiau!

Stebėtojai – Statens meno muziejus. Daugiau info: spausti čia

Yra ir tokios architektūros

Pakeliui – Langelinie parke įspūdinga skulptūra – Gefion fontanas. Ji yra pati didžiausia Kopenhagoje ir simbolizuoja sėkmę. Daugiau info apie skultpūros istoriją: spausti čia

Taip pat šalia yra nuostabi angliško stiliaus St. Alban’s bažnytėlė, kuri mūsų dieną atrodė, kaip iš senovinio filmo, paskendusi rūke

Keliaujame per Langelinie parką link citadelės – gynybinės žvaigždės formos salos Kastelet. Melancholiški vaizdai tiesiog užburia

Štai kaip atrodo žvaigždės formos sala Katelet, raudona spalva puikiai atrodo rūke. Mums labai patiko sala ir pati atmosfera (beje ji labai maža).

Štai pasiekėme Mažosios undinėlės skulptūrą. Daug sako, kad neverta eiti, nes ji maža, bet juk taip skulptūra ir vadinasi! Manęs asmeniškai visiškai nenuvylė, o dar fone ji tarsi išlydėjo išplaukiantį laivą. Tai yra personažas iš H.K. Anderseno pasakos. Ši skulptūra yra Kopenhagos simbolis. Skulptūros sukūrimą užsakė Carl Jacobsen (Carslberg įkūrėjo sūnus) jis buvo sužavėtas baletu apie šią pasaką ir paprašė balerinos Ellen Price papozuoti skulptoriui E. Eriksen, tačiau ji sutiko būti tik veido modeliu, tad kūno daliai sutiko pozuoti skulptoriaus žmona 🙂

Toliau žygiuojame iki Kastrup metro stotelės ir nuo ten važiuojame iki Kongens Nytorv (7 stotelės – 12 min) nuo ten iki akvariumo „Den Blå Planet“ 400 m
Kaina žmogui 22 € (galima nusipirkti iš anksto bilietą internetu, nereikės laukti eilėje – spausti čia) mums labai patiko, tokia meditacija po aktyvaus vaikščiojimo. Mes praleidome apie 2 val. ten, bet buvo momentų, kai tiesiog sėdėjome ir grožėjomės. Be tokių pasėdėjimų, galima turbūt apeiti ir per ~45 min.

Einame vėl iki metro Kongens Nytrov stotelės. Beje bilietus galima nusipirkti tiesiog stotelėje iš automato. O metro čia važinėja automatiniai t.y. be vairuotojo, tad galima sėdėti sau priekyje, labai smagu 🙂 Ir važiuojame vėl iki Kastrup stotelės. Nuo ten keliausime į Kristianiją.

Štai pasiekėme Fristaden Christiania“ tai laisvoji respublika. 34 hektarų dydžio komunoje, esančioje vos už kilometro nuo Danijos karalienės rezidencijos, šiuo metu gyvena apie 850 gyventojų. Iš pirmo žvilgsnio gal kažkuo primena mūsų Užupio respubliką, tačiau skirtumų per daug, kad būtų galima lyginti. Didžiąją dalį jo gyventojų sudaro menininkai, amatininkai, muzikantai, hipiai, svajotojai, klajotojai po pasaulį, laisvo mąstymo žmonės, kurie nusivylę dabartine vartotojiška visuomene ir norintys susikurti sau alternatyvią gyvenamąją vietą. Todėl atmosfera ten ir keista, kartais netgi bauginanti, bet tuo pačiu ir labai įdomi. Kristijanijos gyventojai savęs nelaiko Kopenhagos gyventojais, jie save vadina kristijanitais. Dauguma namų, sklypų ar pastatų ten saviti meno kūriniai su įvairiais apipavidalinimais, paveikslais išmargintom sienom. Didžioji bendruomenės dalis labai aktyviai reiškiasi socialinėse akcijose – muzika, piešiniais, eisenomis, parodomis ar kitokiais būdais stengdamasi atkreipti visuomenės dėmesį į šių laikų pasaulio problemas.

Kristijanija turi savas taisykles („įstatymus“):

NE smurtui ir NE ginklams
NE sunkiesiems narkotikams (”žolė” čia visiškai toleruojama, iki 2004 metų buvo legali, tačiau net ir uždraudus, „Pusher street“ gatvėje vis dar galima pamatyti prekystalių su marihuana ar hašišu)
NE prekybai nekilnojamu turtu (žmonės čia nelegaliai įsikūrę „okupuotuose“ senuose pastatuose arba pasistatę būstus savo rankomis)
NE automobiliams (Kristijanijoje jų beveik nėra, išimtis taikoma tik prekes išvežiojančioms mašinoms, kurių nėra daug)
Visa kita sprendžiama tiesioginės demokratijos principu, t. y. visuotiniais susirinkimais.
Info paimta iš vikipedijos

Mes atvykome jau vakarėjant, tad trumpai pasivaikščiojome bei pavalgėme. Neužsibuvome, nes vakare darosi kiek nejauku – green light’s gatvėje nemažai „treninguotų“ žmonių pardavinėjančių „žolę“, beje ten draudžiama fotografuoti, nes marichuanos prekyba yra nelegali Danijoje. Tačiau čia draudimas yra visiškai ignoruojamas, tik draudžiama tai dokumentuoti. Tikrai būtų įdomu čia sugrįžti dienos metu ir sudalyvauti ekskursijoje, kur vietiniai gidai pasakoja apie išskirtinius namus ir šią bendruomenę.

Daug kas sako, kad daniški dešrainiai yra puikūs ir būtina jų paragauti, tad mes atradome Mr. Hess „kioską“ kur tiek pats pardavėjas, tiek dešrainiai buvo tikrai skanūs. Jis įsikūręs lauke prie centrinės traukinių stoties. Beje, jis turi netgi savo „Facebook“ puslapį! Spausti čia

Viršuje Karolio, apačioje, Redos nuotrauka.

Dar keletas lankytinų vietų, į kurias mes nespėjome, bet jei turėsite laiko būtinai užsukite:

Superkilen park – netradicinis parkas – daugiau info: spausti čia

Tivoli – įspūdingas atrakcionų parkas (dirba tik šiltuoju sezonu), daugiau info: spausti čia

Royal Library – įdomios architektūros biblioteka, galima užeiti – daugiau info spausti čia

Christiansborg Palace – ten galima aplankyti bažnyčią ir pakilti į bokštą kur matosi visas miestas ir net Švedijos krantą giedrą dieną įmanoma įžiūrėti – daugiau info: spausti čia

Botanikos sodas – daugiau info: spausti čia

Įdomi vieta, kur susirenka vietiniai, galima žaisti visokius žaidimus, stalo tenisą, valgyti prie ilgų bendrų stalų, 18h vakarienės kaina 6€ spausti čia

Kings garden (karalių sodas) spausti čia

Oficialus Kopenhagos turizmo puslapis : http://www.visitcopenhagen.com/copenhagen-tourist

Karolio Dovidavičiaus foto

Na ką, atsisveikiname su mus sužavėjusia Kopenhagą! Rekomenduojame visiems aplankyti, nesvarbu kokiu metų laiku 🙂 Beje tai viena brangiausių europos sostinių, tačiau dauguma objektų galima pasiekti pėsčiomis, yra ekskursijos tiesiog už arbatpinigius, tad manau kiekvienas gali leisti sau tokią kelionę 🙂 Žinoma ne sezono metu pigiau. Mes buvome vasario pradžioje.

Ačiū už skirtą laiką, tikiuosi buvo naudinga 🙂
Kaip visada, jei turite klausimų, pastebėjimų rašykite komentaruose, mielai atsakysiu.