Savaitgalis Olandijoje: I dalis Van Gogo kaimas Nuenen

Į Nyderlandus verta keliauti ne tik, kai žydi tulpės, mes vykome ilgąjį rugpjūčio savaitgalį, kai buvo geras oras, žydėjo gėlės ir kanalai 🙂
Tai nedidelė, bet nuostabi ir įkvepianti šalis, tiek savo kraštovaizdžiu tiek kultūra. Čia pasidalinsiu įspūdžiais iš kelionės, pirmoje dalyje pasidalinsiu ką arčiausiai galima aplankyti atskridus į Eindhoveną (wizzair turi tiesioginį skrydį Vilnius – Eindhovenas).

Mūsų maršrutas – nusileidžiame Eindhovene – sotūs pusryčiai Nuenen (~15 km nuo Eindhoveno oro uosto), po to vykstame pietų pasivaikščiojimui į žavingąjį Delftą (135 km nuo Nuenen), vakaras ir nakvynė Hagoje (~11 km nuo Delfto). Kita diena – laikas Hagoje, vakarop atvykstame į Amsterdamą (~75 km) ten dvi pilnos dienos, o naktį grįžtame į Eindhoveną pernakvoti prieš pat ankstų skrydį į Vilnių. Beje neaplankėme Roterdamo dėl laiko stokos, tačiau jei turite daugiau laiko, tikrai rekomenduojame ten užsukti pasigrožėti unikalia architektūra.
Patys Nyderlandai yra tikrai nedideli, tad automobiliu tikrai nesunku pasiekti net ir atitolusius vienas nuo kito šalies taškus, keliai puikūs, vienas malonumas keliauti!

Kaip nuvykti?

Iš Vilniaus yra tiesioginis „Wizzair“ skrydis į Eindhoveną. Pirkdami bilietus iškarto išsinuomavome automobilį, nusileidus oro uoste tiesiai keliavome į nuomos punktą (Europcar) ir mūsų kelionė Olandijoje prasidėjo. Bilietai mums kainavo 66 € žmogui pirmyn ir atgal (mes turime wizzair discount club – tai mokama metinė narystė, kuri kiekvieną kartą perkant bilietus suteikia minimaliai 10 € skrydžiui arba daugiau, dažnai net pirmą kartą perkant atsiperka, tad paskaičiuokite 🙂 ). Automobilio nuoma Europcar kainavo 90 €, beje gavome naujutėlį, labai ekonomišką VW Golf.

Pačiame Eindhovene nelabai yra ko įdomaus (tai industrinis miestas), bet gana netoli (~15 km nuo oro uosto) yra jaukus miestukas – Nuenen, kur keletą metų gyveno Vincentas van Gogas. Sakoma, kad būtent ten formavosi jo stilius ir buvo pats produktyviausias etapas – čia jis nutapė net 1011 paveikslų (įskaitant eskizus ir pan.).
Kadangi keli draugai prie mūsų prisijungė atskridę iš Anglijos, bet jų atvykimas buvo gera valanda vėliau, tad Nuenene puikiai praleidome tą laiką.

Pagrindinė aikštė – parkelis

Miestukas labai tvarkingas jaukus, turi pagrindinę aikštę – parką, aplink ją yra kavinių bei restoranų, kur galima skaniai pavalgyti. Tiems kas nenori išlaidauti – yra šalia parduotuvė, kur maisto pasirinkimas yra nemažas.
Mes pasirinkome restoraną „Auberge Vincent“ jis yra pagrindinėje aikštėje. Labai malonus aptarnavimas, skanus maistas, buvo puikūs pusryčiai po kelionės – sriuba + sumuštinis. Viskas pateikta labai gražiai.

Nuenene yra net kavinė kur gali pasivaišinti ir augintiniai. Gal tokia vieta praverstų ir kurioje nors vasaros terasoje Vilniuje?

Aplink šį miestelį yra ne vienas malūnas, kurį galima aplankyti, įdomu, kad dauguma vis dar dirba pagal paskirtį. Taip pat prie visų lankytinų vietų yra stendai su informaciją apie van Gogą. Viršutinėje kairėje nuotraukoje yra van Gogo paveikslas, o dešinėje realus malūnas, kaip atrodo šiandien.

Šiame miestelyje Vincentas nutapė savo žymųjį paveikslą „Bulvių valgytojai“. Paveikslo originalo deja čia nėra, bet yra sukurta skulptūra.

Bulvių valgytojai 1885 m.

Kas norėtų sužinoti daugiau kaip gyveno ir kūrė van Gogas Nuenen miestelyje, galite aplanktyti – The Vincentre http://www.vangoghvillagenuenen.nl/the-vincentre.aspx

Žinoma – yra skulptūra ir pačiam Vincentui van Gogui

Taip pat atkreipia dėmesį įspūdinga bažnyčia, bet įdomiausia buvo užėjus į jos teritoriją – patekome į kapinaites. Nustebino kaip originaliai jie puošia kapus. Pvz. stilizuota teniso raketė ar meška ant antkapio, gana dažnas motyvas – paukščiukai.

Kiekvienas kiemas sutvarkytas idealiai, namukai gražūs, tiesiog miela vaikštinėti.

Išvažiuojant dar aplankėme vieną vėjo malūną

Čia praleidome kelias valandas ir toliau keliavome į Delftą (automobiliu 1.30 val. 135 km).
Kviečiu spausti čia ir keliauti kartu į miestelį, kaip iš atviruko!

Taip pat jei turite savo įspūdžių ar klausimų, prašome juos rašyti komentaruose 🙂

Visos naudojamos nuotraukos yra mano ©Monika Adomaitienė, ©www.feelphoto.lt
Jei norėtume panaudoti šį straipsnį savo puslapyje, prašau susisiekti – info@feelphoto.lt